Mnogima se čini kako su se dosjetili nečega sjajnoga – da je njegova ideja o poslovanju jednostavno fantastična i da bi definitivno trebala stvoriti veliki profit, jer se toga još nitko nije sjetio. Ako i vi imate ovu ideju, stanite i razmislite neko vrijeme …
1. pitanje : Ako ova ideja donosi mnogo novca, zašto je nitko drugi nije realizirao?
Ako niste stručnjak za određeno područje, postoji šansa od 90% da vaša poslovna ideja nije toliko jedinstvena da nekome drugome već ne bi pala na pamet. Razmislite o tome.
2. pitanje: Je li vaša poslovna ideja održiva prema našem zakonodavstvu?
Mnogi ljudi odluče za posao za koji se brzo pokaže da nije izvediv prema našem zakonodavstvu ili bi bilo potrebno previše birokracije ili previše oporezivanja da bi se isplatilo. U ovom se slučaju se možete predati ili možete odlučiti baš kao i mnogi drugi poduzetnici prije vas – pokrenuti posao u inozemstvu.
3. pitanje: Koliko treba uložiti?
Ako nemate dovoljno financijskih sredstava, napravite okvirni izračun uloga koji bi bio potreban za realizaciju vaše ideje. Ako nemate dovoljno novca za početak, morat ćete potražiti investitore. Poznajete li zainteresirane strane? Neke kojima možete vjerovati da neće „ukrasti“ vašu ideju i provesti je bez vas?
4. pitanje: Postoji li dovoljno veliko tržište za vašu ideju?
Ako ste se sjetili nečeg sasvim novog, prvo napravite istraživanje tržišta. Morate otkriti trebaju li ljudi zaista vašu uslugu ili proizvod, kako ćete pristupiti proizvodu ili usluzi, koliko će oni biti spremni odvojiti za njega …
5. pitanje: Koliko ste rizika spremni preuzeti?
Mislite li da je vaša poslovna ideja toliko dobra da ste spremni riskirati sav svoj imetak? Vjerujte mi, oprez nije suvišan, jer velika većina takozvanih inovativnih poduzeća nije uspjela u svojim pothvatima. Jeste li spremni napustiti posao zbog toga? Jeste li se spremni preseliti?
Vjerujte, pitanja nikad neće nedostajati …