Što podrazumijevamo pod uspješnom poslovnom osobom? Jednostavno: gospodin s kravatom, koji se vozi u prestižnoj limuzini i ima pun novčanik. Šalu na stranu! Odijelo ne čini čovjeka, a prikazivanje bogatstva nije nužno dokaz uspjeha. Uspješan biznismen je onaj koji je u stanju razviti ideje dajući im financijski poticaj, istovremeno osiguravajući da su plodovi rada dobro plaćeni i ulažu u biznis koji će svakim danom sve više rasti.
Na što mora biti usredotočen uspješan biznismen?
U Hrvatskoj postoji mnogo primjera loših poduzetnika i loših menadžera, kao i mnogo primjera onih uspješnih. Uspješni poduzetnici često govore kako i zašto su uspjeli. Neki kažu da je to bila ideja koju nitko drugi nije imao. Drugi, zbog saznanja da su realizirali ideju. Drugi kažu da je ključ uspjeha to što svoju zaradu neprestano ulažu u posao i tako ga razvijaju. Četvrti govore o brizi o zadovoljnim zaposlenicima, jer oni su motivirani za rad i rade više …
Postoje mnogi recepti za uspjeh, međutim, sigurno ćemo se složiti da biznismen mora imati prilično puno karakteristika i vrlina bez kojih se ne može postići uspjeh.
1. Mora prije svega biti snalažljiv. Treba potražiti mogućnosti i snaći se (čak i kada posao ide lošije) kako bi tvrtka imala nešto od toga. Tvrtka? Da, tvrtka u cjelini, inače se priča o uspjehu brzo završava.
2. Uspješan poduzetnik mora biti u stanju inovativno razmišljati i veseliti se budućnosti. Kratkoročni planovi sami po sebi nisu dovoljni. Tržište se neprestano mijenja i nove tehnologije ga probijaju, stoga se već danas trebamo pripremiti na ono što nas čeka za godinu, dvije ili tri.
3. Da bi poduzetnik uspio, mora imati dobro razvijene liderske vještine. To će mu omogućiti da dobro usmjeri svoj tim, što će dati i najbolje rezultate.
4. Dobar poduzetnik razlikuje rizike i opasnosti. Svi znamo da ponekad u poslu ne postoje delikatne odluke, ali kad ih donesemo na temelju velike količine informacija i nadjačamo sve moguće pozitivne i negativne posljedice, to ne može narušiti stabilnost poslovanja.
5. Uspješan poduzetnik je onaj koji je u stanju uspostaviti dobre kontakte s lokalnim okruženjem i koji zna svoj uspjeh podijeliti s tvrtkom. Uspješan poduzetnik je štedljiv, ali ne i škrtac.